הסופרקאר של מזראטי!

מזראטי מציגה – מכונית על חדשה – לראשונה מזה 16 שנים!

אז מה הולך שם בפנים ?
630 כ"ס והאצה ל100 קמ"ש ב2.9 שניות, מתי היא כאן ?
לקראת סוף 2021 – אבל אי אפשר כבר לחכות!
מזראטי חשפה את האיטלקית החדשה מתוצרתה, בפיתוח עצמי.

השם MC הוא קיצור ל-Maserati Corse, באיטלקית "מזראטי מרוצים" כאשר ה-MC20 היא היורשת הרוחנית של מכונית המרוצים MC12 שהתבססה על פרארי אנזו ויוצרה במהדורה מוגבלת (12 מכוניות מרוץ רשמיות, 25 יחידות בשנת 2004 ו-25 יחידות נוספות ב-2005).
התחלת הייצור מתכוננת כבר לסוף השנה הנוכחית. מהיבואנית המקומית נמסר כי ה-MC20 צפויה להגיע לישראל ברבעון השלישי של שנת 2021.
ומה אנחנו נגיד ? בואו נגיד שבאמת כבר אי אפשר לחכות. מדובר לפי כל הדעות באחד מרכבי החלומות!

מזראטי MC20 מסמנת "וי" על כל מה שמרגש במכוניות על ספורטיביות. חזית מחודדת, תא נוסעים מרכזי, מנוע אחורי, דיפיוזר ענק ולקינוח – דלתות "פרפר" (לעומת דלתות "מספריים" הנעות על ציר אנכי בלבד). יחד עם זאת נזהה גם לא מעט מאפיינים מוכרים של מזראטי, כגון עיצוב יחידות התאורה מאחור ועיצוב השבכה הקדמית.

אורכה עומד על 466.9 ס"מ, רוחבה עומד על 196.5 ס"מ, גובהה עומד על 122.1 ס"מ ובסיס הגלגלים עומד על 270 ס"מ. מידות אלו ממקמות אותה בסביבה של פרארי F8. אם תהיתם, ל-MC20 תאי מטען בנפח כולל של 150 ליטרים (50 מלפנים ו-100 מאחור).
מבפנים העיצוב תכליתי יותר עם חלקי קרבון רבים ודיפוני אלקנטרה ואילו בקונסולה שבין המושבים נמצא את כפתור ההילוכים ובורר מצבי הנהיגה. למזראטי MC20 מסך מולטימדיה ולוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10 אינץ', עם קישוריות לטלפון הנייד, נקודת אינטרנט ו"אלקסה" – העוזרת האישית מבית אמאזון.
מזראטי נהגה שנים לרכוש את מנועיה מהשכנה פרארי, אך ל-MC20 מנוע מפיתוח עצמי. מדובר במנוע אחורי-מרכזי, V6 כפול מגדשים בנפח 3.0 ליטרים המספק 630 כ"ס ונתון מומנט מירבי העומד על 74.4 קג"מ הזמינים מ-3,000 סל"ד. אל המנוע משודכת תיבה כפולת מצמדים בעלת 8 הילוכים, ההנעה אחורית וישנו דיפרנציאל מוגבל החלקה (מכאני. אלקטרוני כאופציה).
ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 2.9 שניות בלבד ואילו ל-200 קמ"ש היא תגיע ב-8.8 שניות. המהירות מקסימלית עומדת על 325 קמ"ש וצריכת הדלק עומדת על 8.6 ק"מ לליטר.

מה שמעניין הוא משקלה של המכונית, שעומד על פחות מ-1,500 ק"ג (מזראטי לא מסרו נתון מדויק, אך מנתון יחס הספק משקל של 2.33 ק"ג לכ"ס ניתן להעריך שמדובר בכ-1,468 ק"ג). המשקל הנמוך מושג בזכות שימוש נרחב בחלקי קרבון, הן במרכב הרכב והן בדיפונים השונים.
למזראטי האקזוטית חישוקי 20 אינץ' עם צמיגי 245/35 מלפנים ו-305/30 מאחור. כדי לעצור את מכונית העל הזו, היא צוידה בדיסקיות בלם קדמיות בקוטר 380 מ"מ עם קליפר 6 בוכנות (בלמים קרמיים בקוטר 390 מ"מ כאופציה) ו-350 מ"מ מאחור עם קליפר 4 בוכנות (360 מ"מ לדיסקיות הקרמיות). בלמים אלו מסייעים לה להגיע מ-100 קמ"ש לעצירה מוחלטת בתוך 33 מטרים בלבד.